söndag 16 februari 2014

Kycklinggratäng med sweet chili

Få se om jag kommer ihåg hur man gör det här ;-) Det var ett tag sedan jag lade upp något nytt recept, men det här är alldeles för enkelt och gott för att inte läggas ut. Tack Anna för tipset på receptet som kommer från "Koka ihop.se". Jag har ökat på chilisåsen lite...Kan tänka mig att man även kan ha i röd paprika i stekningen oxå...Ska nog prova det nästa gång. 
Kycklinggratäng med sweet chili
8 portioner                 ugn: 200°C      tid: 25 min
6 st kycklingfiléer
2 pkt bacon
4 dl creame fraiche
3 dl matlagningsgrädde
1 dl riven ost
2,5 msk sweet chili sauce
2 st vitlöksklyftor
3 msk kycklingfond
1 tsk salt och svartpeppar, eller efter behag
Gör så här:
1. Skär kycklingfilén i långa bitar.
2. Skär baconet i bitar.
3. Stek upp detta, salta och peppra.
4. Blanda creme fraiche, grädde, sweet chilisås, finhackad eller riven vitlök och kycklingfond.
5. Lägg kyckling och bacon i en ugnsfast form och häll blandningen över.
6. Täck hela ytan med riven ost.
7. Grädda i 200°c varm ugn i ca 25 minuter.
Servera med klyftpotatis eller pasta, sallad och ett gott bröd!   Smaklig måltid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar